Der var engang…

Brug et par minutter og læs omkring Kirsch-brandets fantastiske rejse op gennem et helt århundrede. Fra 1907 til hvor vi er i dag.

En dyrebar last

Kirsch varemærket er noget af det mest dyrebare vi ejer, noget vi værner kærligt om, og som har været hos os i et pænt stykke tid. Faktisk så længe at vi for flere år siden fejrede 100 års jubilæum. Gennem årene har Kirsch gennemgået en del forandringer, der har ført os til hvor vi er i dag. Nemlig et  brand, der består af et bredt og stort udvalg inden for gardinstænger, skinner, tilbehør samt skræddersyet solafskærmning.

Det skal være enkelt at vælge Kirsch og som forbruger skal du føle dig tryg med vores mange års erfaring med produkterne og det brede udvalg.

Gammel kærlighed ruster aldrig

Vi skruer tiden tilbage til 14. januar 1907, Michigan USA. Det var nemlig dén dag, Kirsch blev grundlagt af en indretningsinteresseret herre ved navn Charles W. Kirsch efterfuldt af ordene ”Proper drapery hardware is essential to perfect draping success”. Vi kan intet andet end være enige! Allerede i 1919 begyndte man at eksportere til Europa og engang i 1920’ern nåede varemærket Kirsch til Skandinavien.

Og i dag holder vi altså stadig af vores elskede varemærke Kirsch.

Charles W Kirsch – 14 januar 1907

”Proper drapery hardware is essential
to perfect draping success”

Fra globalt til lokalt

Selvom Kirsch i dag er et globalt varemærke varierer sortimentet fra land til land. Måske ikke så meget mellem de nordiske lande, men først og fremmest i sammenligning med de øvrige lande. Det skyldes at Kirsch i Norden med tiden banede sin egen vej. Men kvaliteten og funktionaliteten, der er forbundet med Kirsch-produkter, er den samme overalt.

En tidlig TV debut

Nok om det og tilbage til kærlighedssporet, som på en måde er blevet den røde tråd, når vi taler om Kirsch som varemærke. For allerede i 1939 medvirkede Kirsch i den romantiske drama-klassiker Borte med blæsten. Siden da har Kirsch produkter blevet brugt i flere film og TV-programmer, både i USA og Skandinavien, senest i de mange populære indretningsprogrammer.

Et fremtidssikret brand

I januar 2018 blev Kirsch-brandet en del af DECO GROUP. En global gardinproducent, der med sin mangeårige erfaring inden for specielt standard-varer, sikrer en stabil fremtid for hele standard-sortimentet inden for Kirsch-brandet. Virksomheden har udover stadard-produkter udvidet husets kompetencer til også at omfatte skræddersyede gardiner, så Kirsch fremadrettet igen vil kunne findes i Specialhandlen med et stort og lækkert sortiment inden for skræddersyede gardiner. Kirsch har mange år på bagen – nu fremtidssikrer vi brandet ved at tilbyde kunderne et fuldt sortiment.